Pewien pan swojego kucharza strofował,
Że mu obiad zbyt kwaśny i pieprzny zgotował,
Że wszystko ta nieszczęsna popsuła przesada,
"O, zgrozo! o, zgorszenie - kucharz odpowiada -
Jakże można, mój panie, tak dalece błądzić:
Nie umiejąc gotować, o potrawach sądzić?
Pańskie zdanie zupełnie śmieszne i opaczne!
Musisz jeść, co ci daję, i wierzyć, że smaczne"

Franciszek Dzierżykraj-Morawski

poniedziałek, 21 stycznia 2013

Ciasto czekoladowe






Przepis znalazłam tu, a ponieważ nie miałam pomysłu na nic słodkiego, to postanowiłam wypróbować.
I warto było :-)

Składniki:

15 dag gorzkiej czekolady
17 dag masła roślinnego
15 dag cukru
4 jajka
20 dag mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
15 dag posiekanych i obranych migdałów
17 dag białej czekolady
zapach waniliowy

Masło i gorzką czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Jajka ucieramy z cukrem i zapachem na puszystą masę.Dodajemy lekko przestudzoną masę czekoladową i miksujemy. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Mieszamy do połączenia składników.
Na końcu wsypujemy 3/4 posiekanej białej czekolady i  migdały (całość). Mieszamy łyżką.
Ciasto wlewamy do prostokątnej foremki, wierzch posypujemy resztą białej czekolady i pieczemy w tem. 170 stopni (termoobieg) przez ok. 25-30 minut (kontrola patyczkiem).
Smacznego :-)

3 komentarze:

  1. raz kiedyś robiłam ciasto czekoladowe i zrobił mi się zakalec i teraz się trochę boję ...., ale może..., a kiedy ja się będę odchudzać? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam!:). Teraz ide prasowac stroj Mlodego na karate, potem go na w.w zawioze i wstapie do sklepu po skladniki;). Bez probowania wiem, ze to obled!!! U nas wiosna, idealna okazja, zeby to uczcic takim bialo-czarnym ciastem czekoladowym;).
    Sledze dyskretnie blogi Krolewny i podziwiam!!!:).Milego weekendu:), Daria.

    OdpowiedzUsuń