Pewien pan swojego kucharza strofował,
Że mu obiad zbyt kwaśny i pieprzny zgotował,
Że wszystko ta nieszczęsna popsuła przesada,
"O, zgrozo! o, zgorszenie - kucharz odpowiada -
Jakże można, mój panie, tak dalece błądzić:
Nie umiejąc gotować, o potrawach sądzić?
Pańskie zdanie zupełnie śmieszne i opaczne!
Musisz jeść, co ci daję, i wierzyć, że smaczne"

Franciszek Dzierżykraj-Morawski

czwartek, 8 kwietnia 2010

Ciasto kukurydziane



Bardzo ważne jest zachowanie kolejności dodawania składników!!

Składniki:

3 szklanki mąki kukurydzianej
1 1/2 szklanki cukru
4-5 jajek
1 szklanka oleju
1 szklanka soku z pomarańczy
cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do piecz.
skórka pomarańczowa lub zapach pomarańczowy


Najpierw miksujemy cukier z jajkami, potem dodajemy olej i ponownie miksujemy. Następnie sok. Na końcu dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem, na końcu skórkę lub zapach.
Smacznego :-)

7 komentarzy:

  1. Hm, hm... To wygląda tak prosto, że chyba nawet ja bym to umiała zrobić. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo to jest proste.
    Jak wszystkie przepisy na tym blogu ;-P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie nadążam za Twoimi przepisami Ato! Tyle pyszności prezentujesz. Ciasto uwielbiam, musze spróbować bo kukurydzianego w życiu nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbuj, próbuj! Kolejne będą muffiny wyborowe ;-)
    W sam raz na "zagrychę" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ej, Kobieto, chcesz żebym się toczyła??? Tu klops na mnie zalotnie zerka, teraz ciasto się szczerzy... I jaki ono ma piękny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehehe! A co Ci mam żałować? Podobno kula to kształt idealny ;-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam takie w Ameryce w USA, ale nigdy nie próbowałam go zrobić, chyba teraz muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń